Each director has total creative liberty and ten minutes to represent his or her interpretation of Time on the screen. Using state-of-the-art techniques and cinematic innovations, Ten Minutes Older looks at all aspects of human experience: birth, death, love, sex, contemporary dramas, history and ancient myths, with an enormous variety of settings, from the South-American jungles to the streets of New York.