An Algerian village south of Oran. Everyday life in a divided community: the women on one side and the men on the other. Suddenly it transpires that Kaddour, a ?richman's? son, has fallen in love with a ?poor? shoemaker's daughter. Their passion sows confusion in the village and shakes the traditional way of things.