Sabra, born in South Tunisia to a mining father and illiterate mother, dreams of continuing her studies in the capital. One night, in her village, after studying for an exam, she is rudely awakened by an oppressive, frightening nightmare in which she had seen herself thrown into the women's ghetto, where everything is decided for its inhabitants. When the nightmare repeats itself, she decides to escape from years of privation and prohibition; perhaps she can therefore avoid a destiny chosen without having consulted her.