Documentary telling the tale of new Arab cinema over its twenty years of existence at the moment of its filming, introducing the most representative authors together with long extracts of their main works and revealing the nexus between these works and the events that shook the Arab world. New Arab cinema had to struggle against a difficult current, trapped between the pressures of the governments of the day and the limitations of a market saturated with imported movies.