Morocco, 1981, the month of Ramadan. Following her husband's arrest, Amina has to leave the city of Meknes and move into the house of her father-in-law, Ahmed, in a village lost in the heart of the Atlas mountains, with her seven-year-old son Mehdi. A model student, if occasionally unruly, the boy is granted the privilege reserved for the best in the class: to carry the teacher's chair every day. Mehdi believes that his father has gone to work in France, and his mother and grandfather keep the secret to protect him.