Orphaned Aziza lives with her uncle and a cousin trying to make good in business. Her uncle's death confronts Aziza with the need for her independence, and she makes a move towards achieving just that, with the help of a neighbouring photonovel actress. Aziza is still one of the best and deepest female portraits of new Arab cinema, and the freeze frame bringing the movie to a close, synthesis of this difficult but determined acceptance of a new style of life, is equally as valid as the most fervent discourse dedicated to the question by Maghribian cinema.