A small fishing village standing beneath the shadows of the fortress of Badis, a Spanish enclave on Moroccan territory. A teacher from Casablanca who asks to be transferred there in order to keep a closer eye on his wife, whom he suspects of being unfaithful. Touria, the teacher's wife, makes friends with a fisherman's daughter, Moïra, who starts seeing a Spanish soldier from the garrison. Moïra's mother, Spanish, had left fifteen years earlier. Rumour and intrigue plague Touria and Moïra, in turn tyrannized by two jealous, domineering men. Prisoners of an intricate world, the two women try to escape.