A group of Africans comprising six men and a woman attempt to illegally reach Europe. The stretch from Senegal to Tangiers, the last one before making the crossing into Spain, becomes an odyssey plagued with complications. They hide in lorries, the traffickers demand more money, they are abandoned in the middle of the desert, they separate and reunite. Moussa, Joe, Kadrou and the others laboriously make their way through Mauritania, Algeria and Morocco. Despite their initial mistrust, strong ties of solidarity gradually grow between them. At last Europe comes into sight, in Tangiers: the doors to Paradise.