In 1974, Zouina leaves her native Algeria with her three young children and domineering mother-in-law to join her husband who has lived and worked in France for the past ten years. The French Government has at the time relaxed its immigration policy to permit Algerians working in France to live with their families. Zouina's unhappiness at leaving her home and family behind is increased when her sour-faced neighbours take a dislike to her and her husband beats her for disobeying him. When she learns there is another Algerian family in the area, she sets out to look for them, knowing that her husband and mother-in-law will be furious when they learn she has left the house without permission.