Homosexual poet and ?pied noir?, Jean Sénac decides to stay in Algeria following independence in 1962. Ten years later, he's closely watched by the ruling party's police force. His poetry recitals attract large audiences nationwide and his radio programme ?Poésie sur tous les fronts? is an enormous popular success with the youngsters. Two students, Hamid and Belkacem, compete with a production at the Algerian National Theatre Festival, but are disqualified under the pretext that they did so in French. However, Jean Sénac congratulates them, somewhat mitigating their disappointment and leading to a mutual friendship, giving them a closer look at his struggle for cultural freedom in Algeria, ending with his murder one night in August 1973. A murder of which Hamid is accused.