Having married Saïd at the age of 18, Aïcha lives on the Tunisian island of Djerba. Like his brothers, Saïd works for eleven months of the year in the capital, leaving his wife in maternal care on Djerba, as per tradition. Most women in Djerba live alone virtually all year round, and the month that the males come back to town is known as ?the men's season?. Ever since her wedding night, Aïcha has expressed a desire to break with this tradition and leave for the capital with Saïd to live constantly by his side, a suggestion he systematically refuses. Aïcha weaves beautiful rugs, suggesting that she could sell them to make the money she needs for the trip. Finally accepting, Saïd sets one condition: she'll have to have a child.