The war has destroyed an Algerian family in the Aures region. The father is killed during a bombing by French planes. The son, who supplies the resistance by night, helps his mother in her daily struggle to survive. But one night, the colonial army loots their house and arrests him. His mother leaves the village and travels untiringly from camp to camp looking for her son.