When, with the complicity of the local authorities, a German firm decides to raise a tourist complex on the beach of a traditional Tunisian fishing village, the men abandon their boats and take up construction. Though initially pleased with the change, completion of the work shows that they no longer have a place in the new and modern city. Tahar, the only person to resist and attempt to continue earning a living with his boat, is pursued by the local authorities until forced to suffer the same fate as the others.