If time exists, can guilt be handed down from generation to generation like a genetic illness? What are the potential consequences of a non-expiated error in the guilty party and in his or her descendents and family members? At the end of WWII, in the lethal environment of settling collaboration-related scores, a woman is absolved of a crime she did in fact commit. The movie is set in the present day, during the last local elections, when another crime is committed. Who is guilty? The person who committed the crime or the person who accuses him or herself of having committed it? And of what is he or she guilty? And what if time doesn't exist...