The Human Stain is based on the novel by author Philip Roth, winner of the Pulitzer prize, set in 1998, when the USA was immersed in the Clinton-Lewinsky scandal. This is the tale of Coleman Silk, a master of deceipt and even reinvention throughout his life. While he was a promising university student, Coleman's first love Steena had destroyed herself for a secret. Years later, having become a prestigious professor, his career is ruined by false accusations. Now, caught up in a scandalous relationship with the mysterious Faunia, Coleman experiences erotic awakenings taking him back into the past. But with his resuscitated passion comes the threat of Faunia's ex-husband, obliging Coleman to show his real identity before it's too late.