Thomas is dying. He accepts it. He's chosen to await his death here, in this house by the sea, the house of his childhood. I'm with him. It's still summer. I never realized people could die in the summer. I thought death was something that always happened in winter, that it needed the cold, gray skies and bleakness. But I realize it can also do its deed in the sun, in broad daylight. I think that Thomas will welcome it in the broad daylight. This winter, when he was hospitalized, I thought it would begin with a numbness in his arms and legs, that he'd have some kind of contraction, and then there would be an emergency, something sudden, something brutal. But not at all: instead there's a nonchalance, a kind of emptiness, a sluggishness, a renunciation under the summer heat. Still, this foreseeable, expected death will bring about a cataclysm. It will affect all of our lives. It will modify them, force them into a new, unexpected direction. This death will be the most important death. My brother is dying.