Returning to his native city of Chacabuco after a long absence, young movie director Sebastián Pagani intends to shoot his first feature film based on a tale by Haroldo Conti, a writer from the same city assassinated by the dictatorship. But a sudden reappearance from his past forces him to change his original plans: a childhood friend has just committed suicide in murky circumstances. While learning a craft necessary for his upcoming film, Pagani learns more about the death, increasingly surrounded by enigma, until gradually parking his own project, committing himself more and more to investigating the dead man's last days. However, towards the end, the two preoccupations unexpectedly blend into one another.