A lonely seaside town. The mayor has been governing the region for three decades. María, his young girlfriend, works for the post office. Toni, a sailor, arrives in town with the task of drawing up reports on the local situation. Together, the three lead a peaceful life. One day foreign investors appear declaring their intention to bring progress. The mayor opposes the initiative vehemently. The capital cuts off their supplies and communications with the outside, hence isolating the village in hunger and solitude. They resist. This is the tale of a village that refuses to disappear.