Michael Winterbottom
Ever since he was a child, peasant Jude Fawley has dreamt of becoming famous. However his concentration on books is soon broken by the advances of Arabella with whom he enters unhappy wedlock. Following their separation, Jude meets his cousin Sue, a woman enormously advanced for the 19th century. Friendship blossoms between the two as they head into inconsummate love.