Michael Winterbottom
A group of British and American journalists cover the Bosnia war from Sarajevo. One of them, Michael Henderson, comes across a city orphanage bombed day and night in which he meets and promises to help a Bosnian girl, Emira. He spends his time from then on attempting to convince Nina, an American social worker, to help him smuggle Emira illegally out of the country.