Three Cuban women see their lives turned upside down at the same time. María, a peasant, lost her daughter in unclear circumstances. Norma is a TV news broadcaster who refuses to announce false government news. Nieves, who kills pigs in a clandestine slaughterhouse, is sacked by her boss. The destinies of the three women cross to weave a story as fragile as their lives amid dying communism.