The story could be told from the point of view of Perroquet, an irritating domestic bird that witnessed the death of its owner, old Madame Catherine, as a result of her excesses and her burial on the sly by Eric the mechanic. It could also be told by stopping on the trains making their way through this hamlet not far from the border, with tickets controlled by dreaming collectors, lost like Sophie, who everyday dispatch their batch of passengers, including the handsome Gérard. But it could also be followed through the bottles of wine served by Yann, the publican, as he gleefully shares them with his friends Eric and Jean-Claude the gendarme. Or we could follow the sinuous trail marked out by a box of biscuits containing Madame Catherine's savings, money which will unexpectedly end up in the pocket of a pair of trousers at the bottom of an unfortunate washing machine...