The star of Polígono Sur is the Sevillian neighbourhood of Las Tres Mil Viviendas, home to over 40,000 people, mostly gypsies expelled from the central districts (especially Triana) with the start of land speculation in the late 60s. The result was the most problematic neighbourhood in the city, a mixture of rootlessness, rejection, drugs and the highest crime rate in Seville. But it also holds another, very different record: the greatest number of artists per square metre in the city, i.e. the greatest concentration of flamenco artists, whether of traditional or new flamenco trend. This was the cradle of extremely important musicians like Raimundo and Rafael Amador (Pata Negra), Juana la del Revuelo, Martín Revuelo, etc., whom, in addition to demonstrating their art, tell us of everyday life in Las Tres Mil.