A novelist who has abandoned her career as a writer is on the trail of a real story which took place during the last days of the Spanish Civil War: the writer and phalangist Rafael Sánchez Mazas was shot down together with another fifty prisoners, but succeeded in escaping into the forest and hiding beneath the rain. It would seem that a soldier combing the area came across him, but let him escape. The writer recomposes the pieces of this story full of contradictions and enigmatic characters. Her search, unwittingly, is not only for the truth, but also for herself.