Two couples occupy neighbouring tables in a fashionable restaurant. Elena and Chus are dining with a group of friends, which doesn't stop them from arguing. Very close by, Sara and Oscar are trying to save their sinking marriage. Although they still don't know each other, both couples find a passing solution to their difficulties. A few years later they run into each other again, this time at a hospital emergency department. Elena and Chus, while they share a child, have gone their different ways. Sara and Oscar have suffered a serious misfortune and have been talking different languages for some time. Their lives will change forever from this night on. Tiempo de tormenta is a contemporary drama on love and its problems; on the most serious of addictions: sentimental relationships.