Raquel is struggling to rebuild her life after her husband's death in an accident. An employee in a newspaper infography department, she is given the job of reproducing the details of a multiple murder committed five years previously. Given that the accident and the crime had taken place on the same night, the job obliges her to relive her tragical experience. The suspicion that both occurrences are related lead her to believe that the key to the whole thing is in her mind, giving her a permanent feeling of unease. Meanwhile, Ismael, condemned for having participated in the multiple crime, is let out of prison on probation.