Christoffer belongs to the fourth generation of the family owning the renowned Borch Møller steel works, but has abandoned the family business in favour of a restaurant in Stockholm. Here he is happily married to a Swedish actress, Maria; but when his father commits suicide, Christoffer's mother demands that he come home to take over as managing director of the company. Reluctantly, he returns to take charge of the family dynasty. This comes as a surprise to his wife, his sister Benedikte, and her husband Ulrik, who was otherwise considered the most obvious candidate for the position. Christoffer is forced to use drastic measures to save the company from the threat of ruin, and this puts him on edge with the family and Maria. The inheritance comes with a personal price that he has to pay in full.