After the funeral for Tom Garner, the much-hated president of the Chicago & Southwestern Railway Company, Henry, his elderly secretary, talks to his wife about Tom, whom she despises and blames for the death of 400 men during a strike and for ?kicking out? his wife of many years to make way for someone young and pretty. Henry, who was Tom's friend, asserts that the latter cannot be judged by ordinary standards and relates various scenes from Tom's life.