One of the most singular and comprehensive projects ever undertaken in the field of documentary filmmaking, Deep Blue presents images of the world's oceans gathered over years of filming, plunging the audience into the spectacle of the seas and taking it on a journey from the shallowest coral reefs to the barren shores of the Antartic, and from the vast stretches of the open ocean to the nocturnal landscapes of the ocean's deepest chasms. Oceans are the last frontier of our planet and Deep Blue, based on the BBC's The Blue Planet, is the definitive exploration of that frontier.