This computer generated movie from the creators of Toy Story and A Bug's Life narrates the incredible adventures of two fish - Marlin and his son Nemo - forced to separate on the Great Barrier Reef when Nemo is captured by a diver. The poor little thing ends up in a dentist's surgery fish tank from which he can see Sydney Harbour. Marlin, helped by the kind but forgetful fish, Dory (who has no immediate memory), sets out on a perilous voyage. Marlin becomes the hero of a real odyssey in the endeavour to rescue his son, who has come up with his own crazy plan to return home safe and sound.