Basque reality can be considered from several angles. Julio Medem's point of view is not the only option, but it does take a look at the subject, questioning itself and asking questions about the past, the present and the future of The Basque Country. Based on hours and hours of interviews with Basque citizens, archive material and a splendid soundtrack, Medem offers us a documentary that will leave no-one indifferent.