Anthony Mann
Lin McAdam, who is pursuing the murderer of his father, rides with his friend High Spade into Dodge City while the town celebrates the 4th of July. Wyatt Earp collects pistols from strangers and keeps them in his office until they leave. Lin enters the saloon where he sees Dutch Henry Brown and both men grope for their sidearms, only to find empty holsters. The two men square off again in a shooting contest where a brand new Winchester '73 is the first prize. Lin is finally awarded the rifle but before he can leave town Brown attacks him and takes it from him. McAdam pursues Brown with maniacal intensity.