Anthony Mann
Lance Poole is a Shoshone Indian who has won the Congressional Medal of Honor at Gettysburg. He goes home to Wyoming and has trouble with Verne Coolan, a prejudiced lawyer who threatens to take away the Indians' traditional lands under a new homesteading law. Poole attempts to assuage matters between his tribe and the settlers by appealing to the authorities for help, but it is useless. The tribe is trounced in the courts and on the battlefield.