Anthony Mann
In Nazi-occupied Norway, underground leader Knut Straud smuggles a microfilm message from an agent in a Nazi factory hidden in a Norwegian valley to university professor Rolf Pedersen. The Nazis are producing "heavy water", essential in the manufacture of atomic bombs. Straud and Pedersen bring the message to the Allies in England, who decide to destroy the factory. Straud and Pedersen are parachuted with some men back into Norway to lay the groundwork for an attack on the factory by British commandos.