Woody Allen
Based on a series of interviews with those who knew him, the movie takes us through the life of incompetent petty criminal Virgil Starkwell, who was destined to delinquency from very early on. Following a childhood at the mercy of children stronger than him, and having discovered that his musical career was going nowhere, Virgil started stealing. But being a useless thief soon landed him in jail.