Woody Allen
Alvy Singer is a professional comedian who believes that the world is split into two categories: horrible and miserable. Based on this caustic, ingenious pessimism, Alvy reflects on the reasons for his breakup with Annie Hall, a budding neurotic singer with whom he has had a relationship marked by confusions and incompatibilities.