On the day of Juan Domingo Perón?s death, soldier Alfredo Alvarez learns of his father?s sudden decease. During the wake for Don Pedro Ignacio Alvarez, Alfredo and his family become the unwilling prisoners of a left-wing Peronist organization planning to use the corpse to substitute that of Colonel Perón as part of a feverish attempt to take power. In the ensuing tragicomical situation of imprisonment, prisoners and jailers alike become victims of their ideological and personal prejudices, filtered through the prevailing speeches of the 70s.