Young film director Sebastián Pagani returns to his native town of Chacabuco (Argentina) after a long absence with the intention of using it as the setting for his first feature film based on the tale written by Haroldo Conti, the writer from the same town murdered by the dictatorship. But a sudden reappearance from his past forces him to change his plans: a childhood friend has just committed suicide in unclear circumstances. Pagani gradually learns more about the death, increasingly veiled in mystery, as a plan unfolds for his own project involving him more and more in an investigation into the last days of his friend?s life. But towards the end, both concerns unexpectedly run into one another. Otra vuelta is a melancholic irony on memory and identity.