Manolo Bonilla, star anchorman of a Miami programme carrying hard sensationalistic stories, has flown down to a small town in Ecuador with his team on the trail of a child serial killer and rapist, the ?Monster of Babahoyo?. The accidental death of a young boy brings the town to the verge of lynching Vinicio Cepeda, a humble travelling salesman. Manolo?s intervention saves the man?s life. Jailed for involuntary manslaughter, Vinicio offers Manolo information on the ?Monster? in exchange for a news story about his wrongful imprisonment. Manolo accepts, powerfully drawn to the dark side he senses in Vinicio, soon starting to break the rules, determined to be the hero who single-handedly stops the killer.