Bolivia. The late 80s. A truck carrying a consignment of cash (the wages of thousands of miners) is attacked and robbed mid-Andean altiplano. The amount of the haul gives even the bandits the surprise of their lives. A confused investigation is launched amid serious cries of ineptitude, corruption and protection by the police themselves. Adolfo, an intelligent and honest detective, makes his own parallel research into the situation, following the robbers closely; his intuition tells him that there?s someone else behind the hoist, someone very powerful, someone more redoubtable than the robbers themselves.