16-year-old Hector has lost his mother. His Aunt Tere looks after him. From living in a house near the centre with a garden, he finds himself in a small suburban Madrid flat. Hector tries to understand the new reality before his eyes. An extremely different kind of life from his own but towards which he will gradually start to feel very close. Everything changes with the arrival of Martin, Hector?s father, who has crossed the ocean to be with his son. Although the boy knew of his father?s existence, he had never wanted to meet him. Martin follows him around in the endeavour to explain the reason for his long absence, gain his son?s heart and offer him a new life in Mexico. Hector will have to decide between his recently discovered family and adventure on the other side of the sea. Perhaps because of his character, perhaps because of his feelings, Hector makes his decision.