Two kids, Ignacio and Enrique, discover love, cinema and fear in a religious school at the start of the 60s. Father Manolo, the school principal and their literature teacher, is witness to and part of these discoveries. The three characters meet twice again, at the end of the 70s and in the 80s. The re-encounter will mark the life and death of some of them.