Hay motivo is a feature puzzle consisting of small parts all lasting for around three minutes. Each of these pieces is directed by a different author and has the purpose of denouncing an aspect of the Spanish social and political reality which deteriorated so badly during the last period of office. The authors took encouragement from the legitimate right to the freedom of expression. They wanted to open the citizens? eyes and show some of the problems that the Government of recent years had neglected, manipulated, avoided or quite simply hidden from public opinion.