Set in a small community in a docks area of South Wales hit by the economic crisis. A teenage mother, Leigh-Anne Williams, and her three friends (Robbie, 17, determined to move beyond his dead-end community; Gavin, also 17, desperately chasing love; and Stephen, 15, yearning for a Welsh identity) operate along the margins of society, until one day, paranoia, boredom, frustration and anger form a lethal combination. When her baby girl?s future appears threatened, Leigh-Ann?s Turkish Muslim neighbour becomes the target of pent-up anger and humiliation. A murder takes place, seemingly driven by racial hatred, and in a moment the four teenagers seal their fate.