Who?s behind the terrifying ?Monster?, one of the most ruthless criminals in history? How can one man alone rape, murder and devour more than 50 children and adolescents with no trace anywhere in the boundless territory of the country once called the Soviet Union? Detective Vadim Timurovic Lesiev, a young magistrate and family man, urgently needs to find the answers to these terrifying questions. To unmask and capture the Monster, he has to penetrate his mind. Lesiev is a model communist, but then so is the assassin. The detective will succeed where others have failed. But the victory leaves Lesiev open to a succession of new and terrifying nightmares. A cold-blooded metaphor for an era triggered by the October Revolution.