Currently unemployed ex-railway worker Carlos Velmar is interviewed by one of the biggest TV presenters. Carlos tells the unusual tale of five railway workers with different ages and circumstances who have lost their jobs. These good but desperate men try to find their way out of the devastating maze of unemployment and rebuild their lives in a reality that surpasses and surprises them, pushing them towards an unrelentingly bitter fate. Meanwhile, their teenage children, observing their fathers? difficulties, decide to take things into their own hands with a highly risky optimism bringing them together in a unique night mixing irony with truth, courage with death, failure with success. A night that will mark them forever.