Without knowing when and how, Vera lost the pace: she?s stranded in Spain. Her marital crisis, the discovery of a lump in her breast, and a proposal to write the epigraphs of the photos of an Argentinian killed in the Spanish Civil War open the door to escape. In Buenos Aires she undergoes a masectomy and discovers the main clues to her next story. Disentangling the mystery of a whale that got stranded twice or of a chorus girl who works as a prostitute in Patagonia while following the steps of a photographer are only some of the excuses helping her to rediscover the person she once was. Alone at the end of the world, she will fall in love with a stranger in the same brothel bed as the heroes of her novel swore never to fall in love, will dance tango with death and will bury the past in the depths of the sea.