In an imaginary West African country, ten years after a bloody civil war, a cease-fire has just been signed between the regular army from the Nayak ethnic group and the rebels from the Bonande ethnic group led by Colonel Theo. On the rebel side everyone is waiting for the arrival of the President and his wife for the peace celebrations. But not everyone agrees to making peace with the secular enemy. Finally, the following evening, the two camps meet. After the initial tension, the atmosphere relaxes; but wounds open again during the night. Reconciliation seems impossible. Despite everything, amid the confusion, some of its protagonists succeed in bringing an end to the spiral of hate, opening the way to a ray of hope for lasting peace.