Once-happy couple formed by Ted and Marion flounders under the weight of tragedy. Although the Coles pour love onto their remaining daughter, the smart 4-year-old Ruth, Marion?s confusion between love and loss, together with Ted?s infidelities, force them to consider a change. Perhaps the change in question will come in the shape of Eddie, the young boy that Ted, a writer of children?s books, hires as a summer assistant. Although Eddie adores Ted, the latter?s disorganized way of working soon leaves the boy out on a leg. The youngster turns his desires to Marion, who finds herself experiencing unexpected emotions as a woman and a mother. To his surprise and delight, Marion fervently accepts his advances. As the summer draws to an end, Marion and Ted have to take difficult decisions regarding the family future.