The small state of Freedonia is in a financial mess and can only be saved by borrowing from multi-millionaire widow Mrs. Teasdale, whose condition is that crazy Rufus T. Firefly govern Freedonia. Firefly attempts to win the hand of Mrs. Teasdale, as does the Ambassador of the neighbouring country Sylvania, Trentino, who is plotting to grab power of the country. Trentino sends Chicolini and Pinky to find something murky in Firefly?s past with which to discredit him. This doesn?t prevent them from becoming ministers of his high-upness Firefly.